ページ

2010年7月19日

カラーローズの秘密 2/5

(1はこちらから)

カラーローズの秘密 2/5

1992年9月に暮らし、働くために、デヴオーラに到着しました。
ヴィッキーが亡くなってすぐの時で、
マイクとクローディアはたくさんの事を求められていました。

私は教えることに関して技能があったので、(英語の教師を1988年からしていました。)マイクがオーラソーマトレーニングの仕組みを作り上げていくのをサポートするという、オーラソーマを教える側に入っていくのは自然な事でした。
この時期、デヴオーラでの全てのマイクのコースに同席し、マイクを手伝いました。
しかし、まだ自分だけで教えるという事はしていませんでした。

1994年にティーチャートレーニングプログラムが始まりました。
レベル1ティーチャー資格を与える、最初のコースは、
真夏になる少し前の頃にあった小さな出来事でした。
アメリカ、オーストラリアのディストリビューターと私―多分もう数人いたと思います。
その頃、自分の真のオーラボトルB32を使っていたことを覚えています。
最初最高に気分が良かったのですが、しばらくすると、
次第にストレスを感じてくるようになっていました。
私のオーラにボトルが近付くと脈が不規則になるのを見せて、
マイクは真のオーラボトルの力を説明しました。
そこで、私はそれを使うのをやめて、B79を使い始めました―その頃あったボトルの中で一番補色に近いボトルによって自分自身のバランスを取り戻すために。

それから、私の最初のレベル1コースを行うために、
ティーチャーのイングリッド カラフ(Ingrid Khalf)と共にドイツに向かいました。
そのハンブルグで、私の初めてのカラーローズを行いました。
そして、ここで、カラーローズを、ボトルを使って造るというインスピレーションを受けたのです。
それまで、私が見てきたコースの中で、一度もそのような事はされていませんでした。
それは、啓示の瞬間であり、そして、
色と関係がボトルを通してしてダイナミックになるという素晴らしい経験の瞬間でした。

最後のステップは予期せぬ出来事でした。-セラピスベイが真ん中というのはクリア(明白)でした。
それは、すごく完成した、マジカルなものと感じました。
まるでストーンヘンジを見ているような感じがしました。-イギリスにある、
立っている古代の石達―でも、
生きている色で作られている、沢山の意味を持っている・・・。

これが私のカラーローズの話の二つ目のステップでした。
次の進化は私が、世界中のクラスでマスターのサークル(円)を探求し始めた数年後にやってきます。

翻訳:R.T.





▼ドミニク2010年コース日程 http://dominicyeoman.blogspot.com/p/blog-page.html
▼ドミニク2011年コース日程 http://dominicyeoman.blogspot.com/p/1.html

原文

I arrived to live and work in Dev Aura in September 1992. It was soon after Vicky had passed on and Mike and Claudia had many demands upon them. My skills were in teaching (I had been an english language teacher since 1988) so it was natural for me to enter the teaching side of Aura-Soma, supporting Mike to create the structure of the Aura-Soma Training. During this time i sat in on and assisted Mike in all the courses at Dev Aura. But i was not yet a teacher in my own right.


By 1994 the Teacher Training programme was beginning. The first course to empower Level 1 teachers was a small event just before midsummer. The distributors for the USA, Australia and myself - perhaps a couple more. I remember i was using my True Aura bottle at the time B32. i had started feeling great and as time went on, felt more and more stressed. Mike demonstrated the power of the True Aura bottle, showing how my pulse became more erratic as my bottle came into my aura. So i stopped using it and started using B79 - the closest complementary colour bottle at that time in order to rebalance myself.

And then i was off to Germany to present my first Level 1 course along with a co teacher Ingrid Khalaf. It was there in Hamburg that i presented my first Colour Rose. And here I had the inspiration to build the Colour Rose using the bottles. It had not been done before in any course i had seen. It was a moment of inspiration and a great experience as the colours and relationships became dynamic through the bottles. The last step was unexpected - it was clear that Serapis Bey should go in the middle. It felt so complete and magical. I felt as if i was looking at a Stonehenge - the ancient standing stones of England - but one made of living colours, full of meaning.



It was the second step in my Colour Rose story. The next evolution was to come some years later as i began exploring the circle of the Masters in classes around the world.

0 件のコメント:

コメントを投稿

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...